قوانيني براي خوشبختي در خانواده


 





 

مخصوص آقايان!
 

1- براي اهالي خانواده ات حق انتخاب قايل باش:
 

اين خيلي هيجان انگيز است که ناگهان با يک ميز تلويزيون نو وارد منزل مي شوي، اما جالب تر خواهد شد اگر اين خريد جديد با نظر ديگران انجام بگيرد. به اين ترتيب هم رضايت بيشتري را احساس مي کني و هم فرزندانت را مستقل و صاحب نظر بار مي آوري.

2- از دروغ هاي جزئي پرهيز کن:
 

اگر نمي خواهي با همسايه ات روبه رو شوي، از فرزندت نخواه که به او دروغ بگويد. با اين کار به سايرين هم حق خواهي داد که هر وقت احساس ضرورت و نياز کردن، حقيقت را پنهان کنند و دروغ بگويند.

3- منظم باش:
 

کارهاي شخصي ات را خودت انجام بده و ريخت و پاش نکن. وقتي تو عملاً به اين اندازه وظيفه شناس باشي، طبيعتاً سايرين هم همين طور خواهند بود.

4- قانون سپاسگذاري را در خانواده جا بينداز:
 

از همسر و فرزندانت به خاطر کارهاي خوبي که انجام مي دهند قدرداني کن. اين باعث مي شود آنها هم خود را در قبال کوشش هاي تو موظف به تشکر و سپاسگزاري بدانند.

5- صداي استاندارد خانواده را کم کن:
 

لازم نيست به خاطر هر مساله اي فرياد بکشي، در حالي که ديگران در دو قدمي ات هستند. حتي تلويزيون را هم با صداي کم نگاه کنيد. سکوت بيشتر، آرامش بيشتر را به دنبال دارد.

6- در مورد افراد خانواده رازدار باش:
 

حتي نسبت به حرف کودکانه و بي اهميتي که فرزندت به عنوان راز به تو مي گويد، امانت دار باش. اين که بفهمد براي اسرارش اهميت قايل نيستي، به شخصيتش لطمه خواهد زد.

7- قانون برابري را جا بينداز:
 

همه بايد در خانواده تو يک رأي داشته باشند. وقتي مورد تماشاي يک کانال تلويزيون با فرزندان يا همسرت دچار اختلاف هستي، حتماً لزومي ندارد که حرف تو به کرسي بنشيند.

8- شب ها کمي زودتر به خانه برگرد:
 

لازم است که بخشي از شبانه روز را کنار خانواده ات سپري کني.اگرچه اين کار به اندازه پول درآوردن مهم جلوه نمي کند، اما ضرورتش فوق العاده زياد است. پس حتماً زود به خانه برگشتن را در اولويت کارهايت قرار بده.

9- عصبانيت خودت را کنترل کن:
 

خشم يک پديده منفي نيست. لازم است گاهي با اين حالت به پيشواز اتفاقات مختلف بروي. اما کنترل خشم هم يک ضرورت حياتي است. مراقب باش در اين حالت چيزي را خراب نکني که براي درست کردنش مدت ها رنج کشيده اي.

10- فضايي را فراهم کن که اهالي خانواده به راحتي و صراحت بتوانند از هم گله کنند:
 

لازم است که آدم ها بتوانند کمبودهاي شان را به يکديگر تذکر بدهند، در غير اين صورت بنيان خانواده خيلي به خطر خواهد افتاد.
منبع:کوچه ما شماره 7.